Nya öron

Idag hade jag hundvakt och åkte på utflykt till Nacka Forum, där jag skulle prova in mina nya hörapparater.
Inte klokt så små de har blivit, knappt jag kan hantera dem. Behöver nästan förstoringsglas när jag skall byta filter och ploppar på dem. Så nu är det bara att vänja till sig med den nya ljudbilden dessa förmedlar. Det gick ju bra med förra paret, så det går nog bra med de här också. Skönt att det finns hjälpmedel, min far blev helt döv och kände sig väldigt utanför när han inte kunde hänga med i samtalen längre.
 
Min audiolog (audionom?) håller till 12 trappor upp och jag kunde inte låta bli att ta en bild från hennes fönster. Det var grått och mörkt utanför så man får föreställa sig hur magnifik utsikten måste vara en dag med klar sikt.
 
 
Men jag undrar hur hon tänkte när hon möblerade i sitt rum. Hon sitter med ryggen mot allt det härliga utanför fönstret. Om hon inte ville sitta i motljuset, så var rummet så stort att hon kunde ställt skrivbordet rätt ut från fönsterväggen. Då kunde ju både hon och kunden njuta av den storslagna utsikten. Se där, prata om att skaffa sig onödiga bekymmer att grubbla över  (ler).
 
På hemvägen kom bästa barnbarnet ombord på bussen så då fick jag njuta av hennes sällskap en stund också.

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Hej, som liten var jag öronbarn och led av ständiga öroninflammationer. På den tiden punkterade man trumhinnan för att varet skulle rinna ut. Jag fick så mycket ärrbildning på mina trumhinnor att jag till sist inte hörde...min mamma fick nästan ropa då hon talade till mig och jag blev alldeles förskräckt för hon såg så arg ut då hon ansträngde sig för att tala högt och tydligt. Tack och lov så fick jag tillbaks hörseln så det enda jag lider av idag är att inte kunna dyka eller ha huvudet under vattenytan för då smärtar det i öronen.
Lycka till med nya kompisarna
Kram

2013-11-15 @ 19:56:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingrid

Jag har ännu perfekt hörsel, men ibland kommer det ett litet hårstrå in i örat och det knastrar otrevligt, då fuktar jag en tops och kört runt försiktigt och på så sätt lyckas jag få bort det. Hoppas att du snart har vant dig vid det nya, jag skulle nog tycka det var svårt. Inte dåligt att ha sitt kontor med sådan fin utsikt. Kram

2013-11-15 @ 20:03:25
Postat av: Mia

Jag ser framför mig den gamla typen av hörapparat när jag läser, har aldrig sett den nya, måste googla på det :-))) Men det låter onekligen smidigt även om det är lite pilligt...
Fantastisk utsikt! Hon kanske har möblerat så där, så att hon inte skulle bli distraherad ;-)) eller så är hon hemmablind men nog vore det trevligt att sitta vid skrivbordet och kunna se ut på detta...
Kram på dig, fina Sylvia!

2013-11-16 @ 07:42:29
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Loka

Det är rent fantastiskt så fina detta hjälpmedel har blivit och det måste ju vara en fördel att ha en "mindre" hjälp i örat än som modellen var tidigare, otymplig och dan.
Många ungdomar "valde" nog när de skulle användas kan jag tänka mig.

12 våningar upp? Det låter absolut inte som något för mig, det vänder sig lätt i magen bara av att läsa texten ;)

Sv: Ibland trillar tankarna på ordentligt på morgonkvisten.

Ha en skön helg min vän
Kram!

2013-11-16 @ 10:47:19
URL: http://snottren.bloggagratis.se
Postat av: Pia

Hon kanske behöver en FEng shuikonsultation för att kunna utnyttja sitt rum på bästa sätt :-)

2013-11-17 @ 20:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0