Tandvärk

Jag vet att alla går till tandläkaren då och då. Och jag vet att de flesta tycker att det är lite obehagligt. Så i och för sig är det inte mycket att skriva om att jag var till tandläkaren idag.
 
Jag tycker inte att det är lite obehagligt, det är en fruktansvärd pärs för mig att ta mig dit. I min ungdom lånade jag t o m pengar för att söva ner mig hos tandläkaren. Så långt behöver jag inte gå idag, och jag har en underbar tandläkare som vet allt om mina nojor och sätter av extra mycket tid för mig, så vi kan göra många pauser.
 
Den här gången var det första gången som  jag faktiskt längtade till ett tandläkarbesöket. Har haft en hemsk tandvärk sen i fredagskväll och knappt kunnat sova en blund. Så många Iprén och Alvedon som jag satt i mig denna helg har jag inte ätit på hela året innan. Hade jag inte haft dagens besök inbokat hade jag varit tvungen att söka akut hjälp.
 
Så nu är jag rejält öm i käkarna efter att suttit i tandläkarstolen och gapat i över en timme. Rotfyllning och en Penicillin-kur. Det blir att gräva ett stort  hål igen i besparingarna. Håll med om att det skulle varit roligare att åka en vecka till Mallis än att lämna över ett antal tusenlappar till tandläkaren.
 
Men man har en charmig utsikt från pinolägret i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vad skönt att du fick komma till din tandläkare som känner till dig. På något sätt tycker man alltid att det är som att kasta bort sina pengar när man har betalt just tandläkaren. Tänk vad pengar jag betalar till Vattenfall per år för elen, men det klagar jag inte lika mycket på. även om jag tycker att det är oförskämt dyrt. Hoppas nu att medicinen biter på det onda och att allt är som vanligt snart. Vilka vackra bilder du lyckades fota i morse. Jag är nu klar med vad jag ska lämna in till bibliotekets Julsalong på torsdag. 2 fotografier. Ha det så bra. Kram Ingrid

Svar: Nu blir jag så nyfiken Ingrid, på vilka två foton du valt. Måste varit svårt att välja ut, du har ju så många fantastiska bilder.
sylviasblogg.blogg.se

2013-11-26 @ 19:39:25
Postat av: Mia

Visst är det märkligt att det alltid ska komma oförutsedda utgifter, men vad göra? Men du lyckas ju alltid hitta sjukvård som har vacker utsikt ;-)
Hoppas nu att värken släpper ganska fort! Kram på dig!

Svar: Tack för omtanken Mia. Idag är det bara den "vanliga" värken som spökar men den är inte heller så farlig idag. Kanske penicillinet har lite inverkan även på den.
sylviasblogg.blogg.se

2013-11-26 @ 19:43:59
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Uh då, du har samma skräck som jag ser jag. På fredag är det min "tur (otur)" för jag måste sanera munnen. Iofs är det bara två hörntänder som ska bort men de måste ju ersättas då de sitter så långt framme. Annar slär aldrig Paula skratta nåt mer...och skratta det gör man inte då man får kostnadsförslaget, tror det ligger kring 10.000 eller över. Då är det förberett ifall man längre fram får problem med några andra tänder.
Jag hade valt att lägga de pengarna på en hotellvistelse i Lycksele över jul...
Kram på dig

2013-11-26 @ 19:48:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingegerd

Puh, så jobbigt för Dig, men nu är det gjort! Var Du glad att Du tål rotfyllning och kan behålla tanden. Vilken omtänksam tandläkare Du har, toppen! Kram!

2013-11-26 @ 22:11:34
Postat av: Ingrid

Du får komma till biblioteket när Julsalongen är öppen för allmänheten någon gång i början av Dec. Jag har valt den stora med löven som du såg förra året samt doppingen som ligger ägg. Kram

2013-11-27 @ 13:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0