Intensiv vecka

Enligt mina mått mätt, så har det varit en intensiv vecka. Intensiv och rolig.
 
Den började med att bästa Lena från Västerås kom i tisdags och stannade till torsdag. Fullt program med traditionsenlig lunch på Blå Porten och lika traditionsenligt besök på Liljevalchs Vårsalong. På onsdagen var det Stadsteatern som stod på programmet med en pjäs om Kerstin Thorvall. Ann Petrén gjorde en lysande prestation som den åldrande Kerstin. Och naturligtvis så blev det en fika på Teatercaféet som vanligt.
 
Idag var jag in till huvudstaden för att träffa ett par väninnor, varav den ena var på besök i Stockholm. Hon bor numera i Tammerfors. Härligt med gamla vänner, trots att vi inte setts på några år kändes det som om det var i förra veckan vi sågs senast.
 
Och på söndag blir det eventuellt träff med ytterligare en väninna. Sen behöver jag nog ta igen mig hela nästa vecka för att komma i kapp.
 
Här är lite bildbevis från veckan.
 
Först ut lite bilder från vårsalongen. Klicka på bilden blir den större.
 
 
 
Och naturligtvis måste jag vänslas lite med snyggingen utanför Blå Porten.
 
 
 
Kulturhuset vid Sergels Torg gillar jag. Bara att promenera rätt in. Kaféer, schack-hörna, bibliotek, utställningar, lekhörna, biograf, teatersalonger - bara att välja. Inget fint och märkvärdigt utan alla är välkomna.
 
En våning med flera lekhörnor för föräldrar och barn. Ville inte ta några bilder på barnen. Även om jag kan sudda lite i ansiktet med hjälp av datorn, känns det inte trevligt att fota de små.
 
Barnvagnsparkeringen i Kulturhuset
 
Här fick jag med både rulltrappan i Kulturhuset och Sergel Torg utanför.
 
 
I väntan på maten på den thailändska restaurangen vid Medborgarplatsen.
 
Så här fint var det i taket på restaurangen
 
Medborgarplatsen kändes ödslig och ogästvänlig i det snöblandade regnet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken härlig vecka du haft! Är faktiskt lite avis ;-)) Men inte missundsam, kram på dig!

Svar: Det är stor skillnad på att vara lite avis och att vara missunnsam. Kram tillbaka.
sylviasblogg.blogg.se

2014-02-22 @ 08:34:34
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kersti

Vilken fart det är på dig. Mysigt att träffa gamla vänner. Kram

2014-02-22 @ 19:24:30
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej, vilken trevlig vecka du har haft. Jag får jobba på att skaffa lite mysiga väninnor här i byn, nu när jag ska bo själv blir det desto viktigare att ha lite umgänge. Jag läste nyss en bok som hette Kerstin Thorvall bookclub där 12 medelålders kvinnor uttrycker sig med utgångspunkt från hennes bok Det mest förbjudna. Tyckte den var bra även om kvinnorna är ur mediaeliten så urvalet kanske inte var det bästa.
Kram

2014-03-06 @ 21:53:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: Fia

Vilka härliga bilder! Och vad mysigt ni verkade ha det!

2014-03-26 @ 20:08:40
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Tack för upplysningen Sylvia, just nu vet jag inte var jag har skivan till min kamera...efter flytten du vet. Men, jag ska kolla vid tillfälle. Ska se om jag får in några fler tips, tycker det är kul att pyssla med och det var ju du som gav inspirationen!
Kramen

2014-04-10 @ 18:05:48
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0