Rensning, rensning

I nästa vecka är det bokbytardagar i bostadsrättsföreningen. Så nu är det böcker jag koncentrerar mig på. Denna fick jag av grannen, den var bra och intressant men inget jag kommer att läsa om. Så den åker i byteskassen.

RENSNING 49





Som jag tidigare skrivit har jag inte haft någon målarlust på länge. Har i alla fall tagit ner den målning jag jobbat på länge, den får anses vara klar nu. Visade den på FB för ett par dagar sedan.

Nu är jag i det där spännande skedet när jag har tejpat upp en ny omålad duk på staffliet. Jag har grundat den med vit färg med silverstänk i. Har valt den första färgen och gjort de första penseldragen. Nu är det bara att vänta på att färgerna och formerna skall leda mig vidare. Det här stadiet älskar jag. Sen, allt eftersom jag börjar ana figurer i målningen förstör jag ofta magin genom att försöka styra själv. Det är bara att konstatera att jag målar inte på det sättet, den förmågan har inte jag att skissa upp ett motiv och sedan följa det. Det är snarare så att mina målningar målar sig själva, jag försöker bara hänga med så gott det går. Men spännande är det.



Kanske visar upp den igen  när jag kommit lite längre på den.

Kommentarer
Postat av: ÅsaGåsaKlinga

Kul med bokbytardag ....

Härligt att du är mitt i den roligaste i målningen jag blev genat inspirerad av att mål fast jag aldrig hållt i den målarpensel på ditt sätt...

kram Åsa

2012-06-05 @ 12:13:10
URL: http://asagasaklinga.blogg.se/
Postat av: Barbro Z

Åh, Sylvia. Jag har blivit inspirerad av alla fina konstverk av olika slag, gjorda av proffs såväl som amatörer. Glad i hågen satte jag mig med block och penna för att fästa mina inre bilder på pränt.

Hmmm.

Försökte teckna porträtt med foto som förlaga. Dubbelt hmmm.

Kanske är "non figurativt" något för mig också? Får väl testa....

2012-06-05 @ 12:34:16
URL: http://hitta.de
Postat av: Sylvia Siverling

Åsa o Barbro! Visst är det roligt att skapa, när man väl lyckas komma över präglingarna om att det måste likna nåt, eller vara "bra". Det är ju skapelseprocessen som är rolig, och som ibland även kan ha terapeutisk inverkan. Slutresultatet blir som det blir.

2012-06-05 @ 12:53:50
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Jag tror jag också borde testa det någon gång, målar du i akvarell eller akryl?

Kram

2012-06-05 @ 13:14:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: kristin larsson

Det blir spännande att se vad som kommer att växa fram på nya målarduken!

Jag tyckte jättemycket om den senaste du gjorde och önskar att jag också kunde släppa taget så och låta färgerna leda mig......din bild var magisk! kram från kristin

2012-06-05 @ 16:01:28
Postat av: Sylvia Siverling

Paula: Jag målar oftast i akryl. När jag målar med akvarell blir det oftast att jag målar "vått i vått". Det är så kul när det rinner färg hit och dit och det går absolut inte att förbestämma någonting.



Kristin: Tack!

2012-06-05 @ 17:12:36
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/
Postat av: Ninni

Jag köper oftast begagnade böcker sen ger jag bort dom. När vi åker utomlands köper jag billiga pocketböcker och lämnar sen kvar dom.



Måla är kul sååå himla längesen jag gjorde.



ha en fin dag, kram

2012-06-06 @ 11:43:22
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sylvia Siverling

Ninni: Precis så gör jag också. Tar med några pocket som lämnas kvar. Har jag själv haft glädje av när andra gjort. Böcker skall vandra!

2012-06-06 @ 13:02:00
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0