Sommardofter

Det är med välbehag jag tar kvällspromenaden med liten hund dessa tider. De mest underbara dofter strömmar emot mig från villaträdgårdarna jag passerar. Först var det häggen, sedan syrenerna, nyponrosorna och nu, just i skymningen, doften från jasmin. Det doftar sommar!
 
 
 
Rensning 70:
Jag har återigen gjort en djupdykning in i garderoben och kommit ut med en älskad vinterjacka. Det är med sorg i hjärtat jag skiljs från den, den har varit så varm och praktisk på hundpromenaden, haft massor av fickor och en rejäl huva man kunde knyta ordentligt om huvudet. Men nu är den faktiskt för sjavig och sliten. Jag vet att jag de två senaste höstarna har varit i valet och kvalet om jag skulle slänga den eller ej. Nu åker den iväg efter ca 17 års tjänstgöring.
 
 
 Älskad trotjänare!
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Ljuvliga sommardofter...mmmm.... *L*
Ja usch vad det svider i hjärtat, när man ska slänga såna goa kläder! Men du är duktig!

Svar: Tack Mia. Försöker intala mig att även om jag inte är så noga med hur jag ser ut på hundpromenaderna, är jag i alla fall värd att vara hel och ren. Och jackan är defintivt inte hel längre. Fransig i slutet på ärmarna, hål i fodret i fickorna, fuskteddyn i kragen består bara av noppor som inte blir rena ens i tvätten.
sylviasblogg.blogg.se

2012-06-30 @ 11:49:02
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Lillemor Johansson

Visst är det härliga dofter omkring oss nu....så jättehärligt....ja släng din gamla jacka även att det tar emot....den nya kommer att vara i evigheter den med. Kram kära Sylvia

Svar: Ja jag får ge mig ut på jakt i höst efter en ny trotjänare. Men då vill jag ha riktigt snygg jacka. Jag har ett par skapliga jackor köpta på Second Hand som duger fint till hundpromenaderna, men någon "snyggjacka" har jag inte.
sylviasblogg.blogg.se

2012-06-30 @ 22:12:56
Postat av: Ninni

Men den ser inte speciellt sliten ut=)

Du kanske kan hitta en lika bra som håller även den i 17 år.

Ha en fin dag, kramen

Svar: Jo men den var sliten Ninni. Alldeles fransig i slutet av ärmarna, hål i fodret i fickorna, kragen noppig och omöjlig att hålla ren. Men jag tackade den för god tjänst innan jag slängde den (den dög inte ens att ge vidare till ngn insamling).
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-01 @ 11:14:42
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Annika

Åh, så många härliga dofter!
Men du - jackan kan du slänga med gott samvete - 17 år, det blir inte många kronor per år! Fast det är svårt med plagg som man liksom bor in sig i. Men det är inte heller så skönt att känna varje gång man tar på sig plagget att det egentligen ser lite väl slitet ut. Även på en liten promenad kan man känna sig lite mer tillfreds om man känner sig BÅDE bekväm och "småsnygg" i kläderna! Jag är fortfarande imponerad av ditt röj - du gör det bra som ids och orkar!

Svar: Ja 17 år är väl inget att säga om. Jag bryr mig inte så mycket om hur jag ser ut men är uppfostrad i att man i alla fall skall vara ren och hel. Det tycker jag att jag är värd att vara. Och jackan var inte längre hel, och den noppiga kragen var omöjlig att få ren.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-01 @ 11:56:17
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: ÅsaGåsaKlinga

Visst är det svårt att slänga favoritsaker och jag får verkligen bita ihop då jag rensar vill ha kvar ....
men maken är ingen samlare utan vill rensa och rensa
Ha en bra dag kram Åsa

Svar: Ja men då kompletterar ni varandra bra då. Jag är kanske lite väl impulsiv ibland när jag rensar, men gjort är gjort. Bara släppa taget och ge sig på nästa grej.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-01 @ 12:13:19
URL: http://asagasaklinga.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Får upp en kossa här varje gång jag försöker kommentera, Muuu, bort med den!
Testar igen, så du vet att jag varit här! Såg att du hyrt stuga, älskar stugsemestrar, nu har vihoppat över ett par år då vi bott i sommarstuga hela året om, "ler", men kanske är det dags igen då vi flyttat färdigt...
Var ligger stugan?
Kram

2012-07-02 @ 14:35:44
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sylvia S

Blogg.se beklagade för en stund sedan att en av deras kossor var på rymmen, de skulle försöka fånga in henne snarast stod det i meddelandet. Javisst Paula är det skönt med stugsemester, tror vi alla mår gott av lite miljöombyte ibland. Stugan ligger i Norra Värmland, min svåger hade sina rötter däruppe och alla hans tre pojkar har byggt hus där, en bor där permanent t o m. Så jag skall umgås med tjocka släkten den veckan, sonen och barnbarnet kommer också att vara där. Mysigt när vi inte ses så ofta allihop.

2012-07-02 @ 16:10:10
URL: http://www.sylviasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0