Svårare än jag trodde


Det är mycket svårare än jag trodde att få bra bilder en digital systemkamera. I alla fall om jag skall ställa in den själv utanför auto-programmet. Eller kanske det är intresset som inte är tillräckligt stort. Börjar fundera på om jag i stället skulle ha satsat på en lite dyrare digital kompaktkamera. Ja, ja det får väl gå en liten tid till innan jag ger upp. Annars får jag väl sälja kameran på blocket, där jag köpte den, och använda de pengarna till en kamera som är enklare att hantera.

Lite bilder från morgonens promenad. Som ni ser är det inte några superbilder direkt.



Att springa lös på ängen och söka godis i gräset är nog det roligaste Liten Hund vet.




Märks att det regnat mycket, frodig grönska ute. Solen är fortfarande i moln men varmt och skönt ändå.




Lupinerna i full blom - vackert.




Påminner mig om en av de vackraste kärleksdikter jag vet.

Kyssande vind

Av:
Hjalmar Gullberg

Han kom som en vind.
Vad bryr sig en vind om förbud?
Han kysste din kind,
han kysste allt blod till din hud.
Det borde ha stannat därvid:
du var ju en annans, blott lånad
en kväll i syrenernas tid
och gullregnens månad.

Han kysste ditt öra, ditt hår.
Vad fäster en vind
sig vid, om han får?
På ögonen kysstes du blind.
Du ville, förstås, ej alls
i början besvara hans trånad.
Men snart låg din arm om hans hals
i gullregnens månad.

Från din mun har han kysst
det sista av motstånd som fanns.
Din mun ligger tyst
med halvöppna läppar mot hans.
Det kommer en vind och går:
och hela din världsbild rasar
för en fläkt från syrenernas vår
och gullregnens klasar.


Kommentarer
Postat av: Ninni

träna träna och åter träna=) va har ni varmt&skönt, jag bara längtar och längtar efter att värmen ska komma.



ha en fin dag, kram

2012-06-15 @ 11:11:56
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Hej, förstår din frustration. Jag har ju bestämt mig för att bara ha en kompaktkamera eftersom jag har jättesvårt för att läsa in instruktioner och jag begriper mig så dåligt på teknik. Jag satsar istället mer på att redigera bilderna och tycker jag får till det ganska bra med enkla medel. Hur redigerar du foton? Men, ge det ett tag till så kanske det lossnar?

Ha en fin sommarhelg/Kram från pörtet

2012-06-15 @ 11:26:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Det fixar du säkert, Sylvia, säger som Paula, ge det lite tid...

Jag vågar mig inte på en systemkamera, men så är jag lite feg förstås L

Kram på dig!

2012-06-15 @ 13:45:17
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Fortsätt Du och träna, ta det inte allför allvarligt bara. Det är av misstagen vi lär oss ju!

Vilken underbar dikt, tack för den!

2012-06-15 @ 18:56:34
Postat av: asagasaklinga

Det är ju så kul att fotografera och man blir aldrig fullärd jag tycker att ju mer jag fotograferar ju mer kritisk blir jag och ibland tar jag 300- 400 bilder under en promenad och nöjd med kanske 10 av bilderna

kram till dig från mig

2012-06-16 @ 11:23:04
URL: http://asagasaklinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0