Alla klagar på vädret men ingen gör något åt det



I år kan i alla fall inte jag klaga på sommarvädret så här när halva juni har gått. Jag tillhör dem som mår väldigt dåligt av att vistas i sol och värme. Somrarna kan vissa varma år vara en förlorad årstid för mig, då jag blir tvungen att visas inomhus med nedfällda persienner och huvudvärk och illamående.

Men nu - underbara dagar. Sällan över 15 grader och har det någon eftermiddag gått upp till 17-18 så har det i stället varit växlande molnighet. Det behöver ju inte ösregna men lite regn stör mig inte alls. Jag har bra regnkläder. Så hittills njuter jag och är ute i flera timmar med Liten Hund. Han är som jag, i sin tjocka päls mår han också dåligt när det är för varmt, men nu är han pigg och skuttar runt som en liten valp.

Så alla ni som klagar på vädret, kan ni inte glädjas lite, lite med mig nu när jag för en gångs skull njuter av sommaren. Er tid kommer nog snart, så här ljuvligt får det väl knappast vara hela sommaren.



Numera har även Liten Hund fått en regnrock så han slipper bli helt genomvåt
under regniga promenader. Så här sommartid gör det inget att han blir lite våt, det är värre på höstarna med slask o snö och kyla.





Kommentarer
Postat av: Mia

Jag gläds med dig, Sylvia, för inte heller jag tycker om när det blir så där varmt...Jag är en "lagom-människa" L

2012-06-16 @ 13:53:49
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Sylvia Siverling

Tack Mia, ja vad säger man "för mycket och för lite skämmer allt". Hur mår du nu?

2012-06-16 @ 13:56:43
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Jorå jag gläds också som du vet, det är supermysigt väder, bara det blir lite uppehåll emellanåt också...

Kram

2012-06-16 @ 18:07:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: Barbro Z

Ja du Sylvia :)



Sol, sommar, värme och ljusälskare som jag är, så kan jag faktiskt inte annat än hålla med dig. Lagom är alltid bäst och visst är det lagom när man kan nöja sig med en kofta (som kan tas av när det inte blåser) och skor utan strumpor. När solen värmer genom ett lagom molntäcke så att man inte behöver kladda ner sig med solskyddskrämer. När man kan promenera i rask takt utan att svettas som i en bastu och i långsam takt utan att frysa h... av sig s



Vad är det som händer med mig.....? ;)

2012-06-18 @ 16:45:01
URL: http://hitta.de
Postat av: Barbro Z

Ja du Sylvia :)



Sol, sommar, värme och ljusälskare som jag är, så kan jag faktiskt inte annat än hålla med dig. Lagom är alltid bäst och visst är det lagom när man kan nöja sig med en kofta (som kan tas av när det inte blåser) och skor utan strumpor. När solen värmer genom ett lagom molntäcke så att man inte behöver kladda ner sig med solskyddskrämer. När man kan promenera i rask takt utan att svettas som i en bastu och i långsam takt utan att frysa h... av sig s



Vad är det som händer med mig.....? ;)

2012-06-18 @ 16:45:20
URL: http://hitta.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0