Lunch och konsert (och lite rensning)

Långa tider händer inget alls. Det är de vanliga rutinerna med hundpromenaderna bara. Sen händer allt på en gång. Igår var en sådan dag.

Först var jag in till stan och träffade tre väninnor på lunch. Två av dem är helvegetarianer och den tredje och jag äter gärna vegetariskt när vi har möjlighet. Finns en mycket trevlig restaurang som heter Organic Green i hörnan av Sveavägen och Rådmansgatan. Rekommenderas. Allt är fräscht och tillagat med kärlek. Personalen supertrevliga och glada och vänliga. Och vi får sitta hur länge som helst och prata och skratta utan att någon tittar snett.

Senare, på kvällen, var det vårkonsert med Nacka Musikklasser där barnbarnet ingår. Som vanligt bjöds på sång av hög kvalitet  med spexiga inslag. Sexorna, där mitt lilla gull går, uppförde delar av musikalen Oliver, som de framförde i slutet av april på Dieselverkstaden i Nacka.

Det blev en lång dag både för mig och för barnbarnet. Hon var i farten från kl sex på morgonen till nästan halv tio då konserten var slut. Varmt i konsertlokalen var det också, säkert en 30 grader uppe på scenen. Så hon hade all rätt att få se lite trött ut när det hela var över.

   



En liten rensningsrapport skall jag väl också lämna. Nr 37 i ordningen.



 Dessa kommer tillsammans med en del andra saker att lämnas in till Emmaus second-handbutik nästa gång jag har ärende in till söder. Som synes har de stått ett bra tag och blivit riktigt dammiga.  Med stigande ålder  (och vikt) har fötterna en tendens att svullna och numera är det "tantskor" som gäller.

 



Kommentarer
Postat av: Annika

Bra, jag gillar när ni som bor i Stockholm tipsar om bra fik och restauranger i stan! Alltid bra att ha lite på "lager" att upptäcka när man är där!

2012-05-24 @ 22:53:05
URL: http://amatankar.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Är det inte konstigt att fötterna fortsätter växa i vuxen ålder? Jag hade alltid storlek 36 och var så stolt över mina små fina fötter, numera är det knappt en 37 räcker...visserligen har det förstås med vikten att göra men ändå...

Hoppas du får en fin pingsthelg, vi får sitta i skuggan och inmundiga en god dryck

Kramen

2012-05-25 @ 12:10:17
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0