Ny kamera

Nu har jag inhandlat mig en ny systemkamera. Ja den är ny för mig vill säga, köpte den begagnad på Blocket. Blocket är en förnämlig inrättning, där kan man hitta och sälja det mesta.

Jag har aldrig haft en systemkamera förut, så nu håller jag på och lär mig kameran, många finesser som jag inte har en aning om. Det är en Canon och jag har sett att de har fotokurser, där man får hjälp att gå igenom vad som finns. Tar ett par timmar och är inte dyrt alls. Det kan nog vara värt pengarna.

Stackars Liten Hund har blivit fotograferad från alla håll och kanter, på långt håll och närbilder. Nu verkar han vara väldigt trött på att agera modell, så jag får väl gå över till landskap och blommor ett tag.





När det gäller rensningen är jag framme vid RENSNING 36.

Jag har ingen hand med blommor, de vissnar och dör och jag köper nya som vissnar och dör så småningom.
Dessa två bar jag ut på balkongen för en vecka sedan i hopp om att de skulle repa sig när de fick frisk luft.
Icke sa Nicke - så nu åker de ut. Litet stygn av dåligt samvete får jag när jag kastar blommor, de är ju trots allt levande väsen.





Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Är det inte en svärmorstunga du har där? En sådan minns jag från mitt barndomshem. Jag kör numera bara med fake-blommor, siden- eller plast. Med två katter som glatt skuttar omkring på fönsterbrädorna är det ingen idé att ens tänka sig att ha fina krukväxter! Och ärligt, jag bryr mig inte. Man kan inreda ett hem med många personliga prylar ändå. Fast, i ärlighetens namn, lite sommarblommor till farstubron ska nog inhandlas.

Grattis till kameran, jag vågar inte ge mig på en systemkamera, har så svårt att ta in information numera.

Kramen

2012-05-23 @ 16:51:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Barbro Z

Grattis till kameran. Liten hund är väldigt fotogenique (stavas det så?) och kommer säkert att vänja sig vid mattes nya hobby :)

Åh, vad jag känner ugen mig med krukväxterna. Jag tycker det är så fint med många sådana - både blommande och städsegröna. Men..... döden dör de allihop :( - suck!

2012-05-23 @ 17:04:29
URL: http://hitta.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0