Nytt försök med bloggningen

Efter mycket virrande hit och dit, glömda lösenord med mera har jag nu skapat en ny blogg.
Min ambition är att skriva lite då och då om vad som händer och sker och vad jag eventuellt funderar över.

Ofta kan jag tycka att jag har inte så mycket att skriva om, livet lunkar på med sina rutiner som blir när man är hundägare. Lite småkrämpor dyker upp och i bästa fall försvinner. Har blivit om möjligt ännu mer disträ, kollar nu alltid att plattorna på spisen är avstängda när jag går ut och så vidare.

Men å andra sidan finns det massor att skriva om, det som sker ute i naturen just nu är ju rena underverken. Jag vaknar och kan kliva ur sängen själv. Kan sitta o mysa vid frukosten och sedan ta en långpromenad med Liten Hund. Det är verkligen något att vara tacksam över.

Kan ju skrivaom  att jag inte mått bra psykiskt i tre kvarts år, men att det nu börjar rätta till sig. Bland annat med hjälp av en mycket duktig japansk akupunktur-mästare, som lagt ner mycket jobb att skapa balans i min kropp.

Ja fortsättning följer, känner mig lite ringrostig med skrivandet men det lossnar så småningom.


Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Välkommen tillbaka till bloggvärlden, du är saknad! Tycker det är trist då jag märker att så många lagt ner sina bloggar och bara finns på Facebook. Visserligen är jag också ofta där och läser men det blir ju inget "djup" utan är mest en kortfattad informationskanal. Själv skriver jag inte mycket där men försöker disciplinerat blogga framför allt för att det är så roligt att se gamla inlägg från flera år tillbaka.

Tack vare mina många flyttar slipper jag rensa i röran som du nu gör, men jag applåderar initiativet

Hoppas du mår bättre och bättre och skrivarlusten infinner sig

Kram från pörtet

2012-05-09 @ 10:31:13
URL: http://paulaz.se
Postat av: kristin larsson

Jag tycker det skall blir spånnande att följa dig här på bloggen! Du har inspirerat mig till mycket genom dina inlägg och jag ser fram emot mer :) stor kram från Kristin å pöss till liten hund <3

2012-05-09 @ 12:44:51
Postat av: Barbro Z

Ja, du Sylvia. Bloggeriet är verkligen inte vad det varit här heller. Och dålig på att titta runt är jag också. Det blir mest FB, men även där har jag minskat besöken. Det kan nu mera gå en hel dag utan att jag kikar in. :) Men de dagarna är mycket sällsynta. :-)

Lycka till med de nya ambitionerna och - inte minst- med hälsan, fysisk såväl som psykisk.

2012-05-09 @ 15:18:39
URL: http://hitta.de
Postat av: Ingegerd

Välkommen tillbaka, Sylvia! Du har mycket tankar att delge andra och att se Dina bilder växa fram är intressant. Själv är jag väldigt tacksam för att få gå på medicinsk yoga, där finner jag balans och avspänning. Mycket fokus på olika andningstekniker.

2012-05-09 @ 21:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0