Rensning 30





Nu åker den här gamla trotjänaren ut.

Av flera orsaker:

- jag har ingen kraft i mina händer längre, orkar inte få vare sig ner den i korken eller få upp korken ur halsen
- jag har en till som är bättre konstruerad för mig, med hävstångseffekt
- det blir mer och mer sällan som vinflaskorna har kork nu för tiden
- jag köper nästan aldrig vin, händer det fyra gånger om året så är det inte mer


Jag är definitivt ingen vinmänniska. Tycker mest det bara smakar surt och enda effekten det har på mig är att jag blir trött.

Är det ett riktigt festligt tillfälle kan lite bubbelvin i och för sig bidra till stämningen, men absolut inte mer än ett litet glas. Dricker jag mer börjar jag gäspa och längta till sängen.

Har förstått att jag är lite udda här, de flesta uppskattar vin och använder det som smakförhöjare vid goda måltider och vid andra tillfällen. Ja, ja vi är alla olika.

Tacka vet jag en god ÖL!

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Jag håller fullkomligt med dig, det är mycket godare med en öl. Men, jag har numera vitt vin på box hemma, vi använder mycket vin i matlagningen, och det man köper i matbutiken smakar ju bara ättika!

Men idag blir det makaronipudding, något min man önskat länge, jag äter numera ytterst sällan pasta...

Kramen

2012-05-17 @ 17:27:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sylvia Siverling

Å så gott det låter med makaronipudding. Skall jag nog fixa till någon av de närmaste dagarna. Klarar till och med jag av att laga.

2012-05-17 @ 18:26:17
URL: http://sylviasblogg.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ja, en sådan gammal korkskruv är inte kul. Det finns riktigt bra saker idag. Betr. vin, så tycker jag att vitt vin smakar gott till god mat eller bara att dricka kallt som sällskapsdryck, men en god öl är inte dumt heller.

2012-05-17 @ 19:00:47
Postat av: Barbro Z

Åh vad jag håller med dig om vin. Jag gör ett försök med jämna och ojämna mellanrum att gilla det. Vi köper en liten flaska och delar (blir ett glas på man) och jag tycker mycket mycket sällan att det smakar gott. Blir däremot väldigt sömnig :) Förra gången sambon föreslig ett glas vin till kvällen så fick han dricka heeeela flaskan själv. Ja, två glas då. :)

Öl tycker jag lika illa om. Dricker det aldrig. Suck vad jag är besvärlig. Men jag har en himla bra korkskruv! :)

2012-05-17 @ 21:05:18
URL: http://hitta.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0