Vad finns det i underjorden?

 
 
 Igår blev jag fascinerad av ett lock jag fann under morgonpromenaden och lade ut en bild på FB av det.
 
Idag har jag bara sett lock. När jag nu ser med de glasögonen märker jag att det är inte många meter på gator och gångvägar som inte har ett lock.
 
 Många lock har samma beteckning, men inte alla. Finns en mängd varianter av lock.
 Man undrar ju - Vad finns det i underjorden egentligen?
 
Klicka på bilderna så blir de större.
 
  Visst är det fint med den gamla symbolen för Rikstelefoni.
 
Till skillnad mot Telias trista
 
 
Här kommer ett urval bilder på olika lock. Är dock ingen fullständig kartläggning, bara sådant som jag och Liten Hund träffade på under dagens morgonrunda.
 
 
          
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja himmel o plättar!!! Det är sånt man inte tänker på till vardags, men om ögonen ställer in sig på lock, så blir det nog så att man ser massor! :-)

Svar: Jo men visst är det så Mia.
sylviasblogg.blogg.se

2013-09-28 @ 11:07:28
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Men vad skoj att se ett blogginlägg från dig, kan du inte fortsätta med det, snälla! Jag tycker ju att facebook där blir det så futtigt många gånger, man tar sig inte utrymme och jag märker att då jag läser där så har jag av någon anledning alltid lite bråttom och scrollar ofta förbi då jag ser att det står längre inlägg. Går jag in på en bloggsida däremot då förväntar jag mig att jag ska koncentrera mig och läsa! Och titta på foton, så det har jag nu gjort. Och gissa om jag tänker gå och stirra i marken på nästa byapromenad, "ler" Så många varianter som du kommer jag väl knappast att hitta, o dit vi ska idag hittar jag nog inget alls för vi ska ut i fårhagarna!
Kram

Svar: Det är precis som du säger Paula, när du bloggar då går jag in och njuter av dina bilder och ger mig all tid i världen. Det är väl för att det är aningen mer omständligt att blogga som gör att det blir så sällan. Men det går i vågor - just nu känns det som om det kunde bli lite mer blogg.
sylviasblogg.blogg.se

2013-09-28 @ 11:38:40
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0