Lars Lerin

Lars Lerin är en konstnär jag är mycket fascinerad utav. Dels hans brokiga levnad, långväga resor och dels eller framför allt hans fantastiska akvareller. När jag var uppe i Värmland förra veckan tog jag och min syster bussen ner till Karlstad och besökte hans permanenta utställning, som numera finns i gamla anrika danskrogen Sandgrund.
 
Det blev en heldag, hittade dessutom en snygg tröja till skapligt pris. Gjorde inte dagen sämre på något vis.
 
 
 
 
När inte ett ark om 1,5x2 meter räcker till så skarvar han bara på med ett nytt ark, eller två.
 
 
Här är min syster i begrundan över ett motiv från Indien. Jag var lite skeptisk när jag hörde att man gjort om Sandgrund till ett galleri. Förknippade lokalen med lite sunkighet och skumt, men man hade lyckats mycket bra vid ombyggnaden.
 
När det gäller rensning är jag framme vid nr 104:
 
Ett par gamla, spruckna gummistövlar
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har varit inne på hans hemsida en gång och kikat runt, han är fantastisk!

2012-08-07 @ 14:57:03
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Ingrid

Jag förstår att det måste vara en speciell känsla att bara stå och begrunda hans stora verk. Jag har bara sett en bok som en dam i min målargrupp köpte när hon var där. Såg dokumentärfilmen, som jag tror hans brorsdotter gjort, och den filmen gjorde att jag blev riktigt intresserad av honom. Gissar att du hade en riktigt avkopplande vecka i Värmland.

2012-08-07 @ 15:37:30
Postat av: paula i pörtet

Han är en av mina favoriter, fast jag kan ju så få konstnärer och är inte så bevandrad i ämnet. Läste en bok med foton på hans verk från hans tid på Färöarna (? eller var det Grönland) och har sett några program med honom på teve. Han har visst en sambo från Sydamerika som han träffade på nätet.
När vi nu flyttar närmare Värmland kommer jag nog att ha ett besök på hans salong i åtanke.
Kram

2012-08-07 @ 16:17:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lillemor Johansson

Fina målningar! Kul att gå på utställning! Nu får du ha en riktigt skön helg! Kram Mumin

2012-08-10 @ 12:04:43
Postat av: Annika

Vad duktig du är som lägger in kort så ofta, det är så härligt!

2012-08-10 @ 23:25:51
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad duktig du är som lägger in kort så ofta, det är så härligt!

2012-08-10 @ 23:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0