Morgonpromenad

Hemma efter hundpromenaden - en varm, lite fuktdisig morgon. Hade med mig kameran och kan inte låta bli att visa lite bilder (IGEN).
 
 
Inte så mycket folk i farten nere på barnbadet, som ligger bara 200 meter från mitt hus. Men dessa gick och spankulerade så makligt på gräsmattan.
 
Ända tills Liten Hund kom farande.
 
I bakgrunden skymtar "mitt hus". Bilden tagen nere från andra badplatsen vid idrottsplatsen.
 
Som sagt, inte så mycket folk i farten ännu, men de här har en förmåga att bre ut sig och smutsa ner.
 
 
En sista vy över Ältasjön. Tornhuset i Skarpnäck skymtar i bakgrunden.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Hej, vad skoj med en tradition att träffas varje sommar på samma ställe! Våra barn är vana att nästan varje år besöka oss på ett nytt ställe, så ofta som vi flyttar, hihi
Dottern var här en sväng i helgen, de har bara besökt oss vintertid och i jultid annars, nu ville de se hur det såg ut på sommaren och då vi ju snart åter packar ihop våra pinaler så var det hög tid!
Blåbären är stora och fina i år, synd att det är så tråkigt att plocka!
Kram

Svar: Jag har dåligt tålamod att gå framåtböjd och plocka bär. Brukar nöja mig när det räcker till lite blåbär och mjölk eller i bästa fall en paj. Jag har inga svampögon, men det är roligare att ströva runt och låta blicken speja efter svamp, bärplockning liknar arbete alldeles för mycket... :)
sylviasblogg.blogg.se

2012-08-06 @ 15:54:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingrid

Härliga bilder och naturliga färger. Kanadagässen är inte kul att ha på badplatsen, men vad göra åt det. Fina är dom ialla fall. Jag tror att många fortfarande är på semester. Det är lite folk på bussarna och i centrum. Vi ses på onsdag och hoppas att solen skiner då. Kram

Svar: Ja både du och jag bor fint med nära till lite natur.
sylviasblogg.blogg.se

2012-08-06 @ 19:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0