Ibland är jag lite för snabb

Ibland är jag lite för snabb med att klicka på musen. I min allmänna rensnings-iver fick jag för mig att jag skulle systematisera mitt bild-bibliotek här på datorn. Jag har ett system där jag automtiskt säkerhetskopierar över till en extern hårddisk en gång om dagen.
 
När jag började titta efter tyckte jag det var onödigt med att ha alla bilder (de var många) på två ställen så jag började rensa. På något sätt hängde biblioteken ihop, så rätt som det var saknades flera mappar. Och naturligtvis hade jag hunnit tömma papperskorgen ett par tre gånger också när jag tyckte den började bli för full.
 
Så vad skall jag lära av detta? Jo jag tänker gå igenom alla mina mappar och rensa kraftigt. Jag har till exempel lagt upp mina resebilder i olika mappar, Turkiet, Malta, London o s v. Nu skall jag gå igenom varje mapp och spara högst 20 bilder från varje resa. Sen tänker jag lägga över det som blivit kvar på ett kraftigt USB-minne.
 
När det blir fint och rent i bildbiblioteket på datorn kan jag börja om och spara bilder och systematisera dem på ett vettigare sätt.
 
Hade tänkt visa lite märkliga naturfenomen men de bästa bilderna, från naturreservatet i Nyckelviken, har försvunnit. Här kommer ett par andra bilder som är lite fina och spännande.
 
               
Björk. i Värmland                       Bergskyrkan Helsingfors
 
 
                     
   Botten i en varm källa         Växt, Nerja Spanien         Strandpromenaden  
  på Island                                                                        Nacka Strand.
 
Visst är det något visst med naturens skapelser.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Naturen är den mest fantastiska skapare...inget går upp emot den!

Svar: Håller verkligen med dig Mia.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-07 @ 11:31:09
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kristina

Ja verkligen Sylvia! Vilka fantastiska bilder! Jo vi människor vi donar och jobbar på försöker skapa än det ena och än det andra allra finaste, men naturen kan det där, behöver inte alls lägga två strån i kors, så är det fixat.

Svar: Ja det gäller att komma ihåg när vi är som mest uppe i varv att naturen bjuder både skönhet, magi och helande.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-07 @ 13:44:16
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Skulle behöva rensa jag med, har massor av dubletter=) Men att rensa så hårt ska jag nog inte göra..Illa!

Nää vi ska inte bila, vi ska åka tåg, tror det blir häftigt det med. Då kan vi njuta båda två.

Ha en fin helg, kram

Svar: Jag gillar att åka tåg. Själen hinner med. Ha en underbar resa.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-08 @ 09:25:25
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Lillemor Johansson

Det där skulle jag också behöva...rensa....men jag vet inte riktigt hur man gör:)) Du den där björken var grann. Kram kära vännen!

Svar: Tydligen vet inte jag heller hur man rensar eftersom det försvann massor som jag inte hade tänkt rensa ut. Men det fylls ju på hela tiden med nya foton så det är bara att skratta åt misstagen man gör.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-09 @ 16:34:36
Postat av: Paula i pörtet

Kossan var tillbaka här,
jag rensar också, men bland riktiga foton, scannar in dom istället, de jag vill ha kvar. Med åren blir färgerna allt sämre och jag har inte sparat några negativ så det är lika bra att föra över på datorn, externa hårddisken naturligtvis (ler)
Kram

Svar: Paula: Visst är det underbart att man kan scanna in gamla kort. Jag har gjort det också med gamla bilder från min min mor och fars barndom och mina far- och morföräldrar. Nu återstår jobbet att för mina efterkommande skriva in vilka personerna är, alla kan jag inte identifiera, men de gamla foton man tog förr i världen vid jämna högtidsdagar där har jag i alla fall mina mostrar och morbröder och kusiner. Min far bröt tidigt med sin släkt, han växte upp i fosterhem (född utom äktenskapet med en adlig pappa). Där har inte så mycket foton tyvärr.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-10 @ 15:34:25
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0