Miljöombyte

Miljöombyte är bra sägs det. Jag skall pröva sanningshalten i det påstående under kommande vecka.
 
Min systers man härstammade från en liten by i Norra Värmland och där samlas min syster och hennes familj med respektive och barnbarn varje sommar. När min son var liten hyrde jag ofta stuga i närheten av dem och vi hade underbara semestrar där uppe i de djupa skogarna.
 
Nu har min son tagit upp traditionen genom att de senaste åren tillbringat  en eller ett par semesterveckor där tillsammans med sin dotter. Jag har hakat på och åkt upp några dagar och i morgon bär det iväg igen.
 
 
Bilden är från förra sommaren och det lär väl inte vara lägre vattenstånd i år. Men det gick alldeles utmärkt att sitta i solstolen ute i vattnet och mysa.
 
Tänkte passa på att ha en "vit vecka" nu när jag åker bort. Skall bli spännande att se hur jag klarar mig, att få se hur beroende jag egentligen är. Ja, ja,  nu pratar jag om internet förstås. Lämnar kvar datorn hemma och min mobiltelefon är av enklast möjliga sort där det inte ens finns en inbyggd kamera.
 
När  det gäller rensning har jag varit lite lat, men jag hittade en hel hög med gamla kassettband igen. Trodde jag hade slängt det mesta, men de här låg på ett annat ställe. Så när jag slår ihop denna vecka och nästa veckas rensning så är jag uppe i rensning nr 103. Bara 262 kvar.
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Det ser underbart ut, Sylvia, njuta av din vecka med dina nära o kära. Förhoppningsvis får vi se lite av den när du kommer hem...Kram på dig!

Svar: Tack Mia
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-27 @ 17:06:30
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Barbro Z

Roligt med ett sådant ställe att samlas på. Och skönt ser ni ut att ha det - och trivsamt tillsammans. Klart att datorn får vila sig då ;)
Själv har jag ju försett mig med en sådan där "smart-phone" så jag har koll på läget oavsett stad- eller land-vistelse. Hm - låter som om jag också skulle behöva en vit vecka...
Ha det nu så trevligt Sylvia och njut av miljöombytet. Jag önskar er också en alldeles lagom solig och varm vecka. Kram!

Svar: Haft det skönt med absolut perfekt "Sylvia-v äder".
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-27 @ 18:43:36
URL: http://hitta.de
Postat av: ÅsaGåsaKlinga

Det där med vit vecka klarar jag nog inte. Alkohol kan jag vara utan hur länge som helst men datorn, telefon och kameran klarar jag inte en dag ens
Ha en fin semester
kram Åsa

Svar: Är hemma igen - måste säga att abstinenten satte in ganska ordentligt, speciellt på kvällarna. Men nu tar jag igen det genom att plöja alla FB-inlägg och bloggar.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-27 @ 20:03:48
URL: http://asagasaklinga.blogg.se
Postat av: Lillemor Johansson

Ser härligt ut!! Ha en skön vistelse. Kram Mumin

Svar: Jo jag har haft det jätteskönt Mumin.
sylviasblogg.blogg.se

2012-08-02 @ 21:15:59
Postat av: Harriet

Ser trevligt och härligt ut, njut så länge det går .-)

Svar: Det tänker jag göra Harriet.
sylviasblogg.blogg.se

2012-08-03 @ 17:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0