Morgonpromenad

Så här på sommaren  är bästa stunden när jag och Liten Hund tar vår morgonpromenad. Det är fortfarande lite skärpa i luften, känns friskt och gott.
 
Daggen ligger fortfarande kvar på gräset och Liten Hund blir våt på magen.
 
 
Vi har många härliga vägar att välja på. Att gå på små grusvägar i stället för asfalt är aldrig fel.
 
Numera Älta Scoutstuga. Från den tiden det bedrevs jordbruk här i Älta och det var rena landet.
 
 
 
Lite nyare hus, men fortfarande en idyll.
 
 
 
Den här gubben bor bakom mitt hus och honom hälsar jag på varje dag när jag passerar förbi. Bäst att vara artig så han inte blir på dåligt humör.
 
 
Rensningsdags.
Har nu kommit till rensning 87-88.
 
Jag tackar för trogen tjänst. Den ena duger att lämna till klädinsamlingen.
Den andra går till soprummet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gisan

Ja den gubben ser det ut att vara bäst att hålla sig väl med :-)

Svar: Ja inte sant Gisan.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-20 @ 11:07:23
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Hej
Jag önskar ofta att jag var lite mer morgonmänniska, trodde man skulle bli det när man blev äldre?
Hur som helst så sover vi till 9-10 oavsett veckodag och då är det minsann ingen skärpa i luften när man masar sig ut med hunden och klockan är bortåt tolv..
Du bor fantastiskt fint det har jag alltid tyckt, likaså gillar jag Sumpan där Hasses barn bor och där vi bodde innan Dalaflytten.
Trevlig helg!

Svar: Jag är så glad att Rocky klarar sig fram till halv nio -nio på morgnarna. Är också en "slow starter" den tiden på dagen.
sylviasblogg.blogg.se

2012-07-20 @ 11:10:19
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0