Sommaren har kommit till Stockholm

 
Nu har sommaren kommit till Stockholm på allvar. Vilket innebär korta promenader på eftermiddagen då det är som varmast. Mornarna och kvällarna inbjuder däremot till långa, härliga promenader. I efermiddag har jag fikat på balkongen under nerfälld markis, mycket behagligt. Därefter ett par timmars bokläsande under samma markis. Man kan ha det sämre om jag så säger.
 
Här har jag fotograferat Ältasjön från ett annat håll än vad jag brukar. De som har sjötomter bor fint, men jag har inte mer än 150 meter ner till sjön och så jag tycker jag bor fint jag med.
 
Sol och lövverk - blir nästan magiskt.
 
 
Och så lite rensning förstås. Rensning 71, 72 och 73.
 
     
 
En gammal tröja som förlorat passformen. En sten som bästa Lena målade en gång i tiden. Jag har numera inga pappersbuntar som behöver förankras så den har mest legat på fönsterbrädan och samlat damm. Nu är den återbördad till naturen.  Begagnad bubbelplast, kan ju vara bra att ha, var förmodligen tanken när jag stuvade in bitarna på översta hyllan i städskåpet. Tar en väldig plats eftersom gamla tejpbitar gör den svår att vika ihop. Jag slänger skräpet, kan ju köpa en rulle på 20 meter för 69 kr på Claes Ohlsson om jag skulle behöva. Den rullen tar inte mer plats än dessa gamla bitar i olika storlekar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

I år har jag samma inställning som du, man kunde ha det sämre! Ifjol var jag inne i en intensiv bantningsperiod och då blev jag så irriterad då jag i värmen inte orkade ta mina stavpromenader. Nu går jag inte ner mer i vikt, det blev elva kilo, vackert så, så nu underhåller jag bara kroppen så jag inte går upp igen. Svettiga promenader är därför ett minne blott och då slipper jag också de besvärande insekterna som jagade min svett ifjol!
Ha en härlig dag, här kommer några stänk från ovan, men varmt är det ändå
Kram

2012-07-04 @ 12:33:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

Vackra bilder, min bonusson bor i Älta.

Ja nu är det SOMMAR jag njuter, tycker till och med att det är lite varmt=)

Ha en fin dag, kram kram

2012-07-04 @ 12:43:49
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: annika

Låter skönt att ha suttit under parasollet och läst! Här småregnar det idag men det är inte direkt kallt. Okej, jag kanske också kan sluta spara på bubbelplast...

2012-07-04 @ 19:26:59
Postat av: Lillemor Johansson

Ja nu e det varmt Sylvia! Du gör rätt i att ta promenaderna på morgon och kvällen! Och jättefint bor du ju med sjön inpå knuten! Njut av livet Kram vännnen

2012-07-04 @ 21:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0