Tum-generationen

Jag har blivit med TV idag. Sedan Radiotjänst ringde för några veckor sedan och meddelade att jag var tvungen att betala TV-licensen trots att jag inte hade någon TV, har tanken legat och grott på att jag i så fall lika gärna kan ha en TV-apparat som komplement till datorn.
 
Jag har klarat mig bra under ett par år med datorns TV-play-funktionerna, men visst var tanken lockande att kunna krypa upp i soffan med en kudde och filt och bekvämt ligga och kolla en bra film på en större skärm.
 
Sagt och gjort, SIBA hade 20% på hela sortimentet den här helgen, så sonen och jag for iväg för att storhandla. Hade gjort lite undersökningar på nätet och det var två märken som valet stod emellan. Det blev en Samsung 32" för under 2000:-. Det visade sig att om jag köpte till en liten mojäng och ett litet tangentbord för ca 600:- så fick jag helt plötsligt en Smart-TV. Så fick det bli. Jag har blivit bortskämd med att titta på TV när jag själv vill, och med en Smart-TV kan jag fortsätta att utnyttja TV-Playfunktionen.
 
Sonen har tillbringat eftermiddagen med att installera apparaten och ställa in alla kanalerna. Han skrattade gott när jag skulle manövrera själva Smart-TV:n med det pyttelilla tangentbordet. Jag började i vanlig stil med den tangentbordsfattning jag fick lära mig för mer än 55 år sedan och praktiserat allt sedan dess. Fungerade inte alls, det var för litet.
 
"Välkommen till tum-generationen mamma" sa han. Så nu sitter jag här som värsta tonåring och klickar med tummarna hej vilt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Smart-tv till smart-Sylvia, jag hade aldrig fixat det där!!!! Är totalt okunnig inom all sorts teknik :) Kram på dig!

2013-11-17 @ 21:43:13
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Kersti

Smart tv har jag missat. Vi har i alla fall en stor skärm efter åratal med begagnade tvapparater den ena större och klumpigare än den andra men utan stor bildskärm.

2013-11-17 @ 21:49:11
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Så spännande! Jag är värdelös på att använda tummarna, dom är som två tjocka korvar och att skriva på mobilen tar en evinnerlig tid. Men så skönt det blir för dig att krypa upp i soffhörnet under filten! Vi har inte Play på teven men ett programbibliotek som har i stort sett samma utbud. Igår kväll satt vi o tittade på Allt för Sverige från avsnitt ett!
Kram

2013-11-18 @ 09:57:23
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0