Att åldras är att bli vacker på annat sätt

 Denna höst har jag närgånget granskat många växter som var i blomman av sin ålder i somras. Visst njöt jag av blomsterprakten och alla vackra blad och löv, men nog tycker jag att höstens faser är minst lika vackra, ibland ännu vackrare och definitivt mer intressanta.
 
Här kommer lite osorterade bilder för att illustrera vad jag menar
 
.   
 

Tänk om vi kunde tillämpa samma synsätt på människor. För i alla fall jag, tycker att de flesta människor blir vackrare, får mer karaktär och en livserfarenhet som lyser igenom, allt eftersom de åldras.
 
Visst är en bukett med fräscha tulpaner fint, men i livets slutskede blir de ännu vackrare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Det värmer mitt hjärta att läsa vad du skriver! Jag brukar säga att ett åldrande ansikte är det vackraste jag vet, för där kan jag se livet! Kram på dig!

Svar: Håller med dig - det är ju först med åldern som ansiktet får karaktär.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-21 @ 11:04:28
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Tack för de orden! Tänk vilken ´åldersnoja jag hade i 30-årsåldern, tror jag höll uppe hela antirynkkrämsindustrin! Det var ögonsalva, halscreme, bystcreme, nattcreme, dagcreme, ja det var inte klokt så många pengar jag kastade i sjön. Idag är jag stolt över mina rynkor, förutom de små som sitter runt munnen o som gör att jag ser sur ut, dem vill jag gärna trolla bort!
Kramen vackra du!

Svar: Jag har nog inte haft någon åldersnoja utom kanske när jag var 14-15 år och förtvivlat ville se äldre ut (ler). Men det kan ju hänga ihop med att min livskamrat var mer än 20 år äldre och att jag i hans ögon alltid var ung och fräsch.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-21 @ 12:20:38
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kersti

Visst är det vackert förgängligheten och åldrandet. Jag bär mina gråa strån och rynkor med stolthet, de minner om livet.

Svar: Vi ska bära våra år med stolthet Kersti - så fint du uttrycker det.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-21 @ 21:57:25
URL: http://plommenad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0