Brittsommar

Idag är det Britt och Birgitta som har namnsdag. Jag antar att det är dessa som föranlett uttrycket Britt-sommar.
 
Och Brittsommar är precis vad vi har här i Stockholmstrakten. Ca 14 grader och svaga, ljumma vindar idag på morgonpromenaden. Sommarjackan hänger med på dagtid och idag kändes koftan under verkligen onödig.
 
Kommunens blomsterarrangemang sedan i somras är fortfarande fräscha. Hoppas det dröjer innan de kommer farandes med sin ljung och olika sorters prydnadskål.
 
Vad tycks om denna blomsterbakelse?
 
Det gröna i min favoritek har börjat glesna, men fortfarande är den grön och grann.
 
 
 
Fast på andra trädl märks hösten mera
 
 
Jag följer förändringarna i naturen, är helt fascinerad av den förvandling som pågår. Och bra koll från köksfönstret har jag.
 
 
Har sagt det förut och säger det igen. Hösten är min årstid!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Kan bara hålla med bara jag slapp älgflugorna på promenaderna! Fast, det är lättare att skydda sig när man går med en jacka på som har huva än i augusti då man går i t-shirt och kortärmat. Tyvärr visade sig svampåret vara usligt dåligt men man får ta med jämnmod. En ny vecka tar sin början, hoppas din blir fin, och tack för ditt fina inlägg på FB
Kram

Svar: Så älgflugorna finns fortfarande, jag trodde de skulle försvinna samtidigt med myggen. Tack själv för dina fina inlägg, du är en inspirationskälla för min blogg.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-07 @ 11:33:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Jaaa, visst är hösten vacker!!! Och för min del får den gärna vara länge.... ;-)
Dessutom är det ju helt underbart att få se alla foton på dessa härliga färgsprakande träd och buskar... Kram!

2013-10-07 @ 12:17:53
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Älgflugorna dör först då frosten slagit till ordentligt. Tycker nästan mest synd om djuren, älgar o rådjur, som kan hysa denna äckelinsekt i tusental, älgarnas skinn blir obrukbara säger dom som jagar. Kram

2013-10-07 @ 14:39:14
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0