Dimmigt

Tät dimma när jag vaknade i morse. Härligt tänkte jag, då tar jag kameran med på morgonrundan och tar några fina bilder med dimman över Ältasjön.
 
Jo pyttsan - Ältasjön fanns inte, den var försvunnen. Jag kunde i alla fall urskilja att stranden med picknic-borden fanns kvar. 
 
 
 
Ingen idé att ta någon av stigarna efter sjön så jag svängde av mot idrottsplatsen i stället.
 
 
Söndagsmorgon i Älta betyder fotbollsträning för alla knattar i Älta. De håller på till långt in på eftermiddagen, alla åldersgrupper har sina olika tider. Jag är fylld av beundran för alla hängivna ledare inom ungdomsidrotten.
Väder och vind spelar ingen roll, är det träning så är det.
 
 
På väg hemåt igen började dimman lätta något, men det blir en grå och mulen dag. Som gjord för en mugg te och en bok. Fast egentligen borde jag ta fram dammsugaren, men boken låter roligare.  Det är det bästa med att vara singel - ingen annan behöver störa sig på dammtussarna när inte jag gör det.
 
 
 
Strax innan vi kom hem hittade jag den här filuren, tyckte precis att den blinkade åt mig. Jag blinkade tillbaka med kameran.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Väder och vind är något man måste gilla när man har hund. Fördelen är att man kommer ut och ser vad som händer på sin ort. Du har allt inom gångavstånd,för mig tar det mycket mer tid att komma till sjön, affärer eller sporthall.. och då är cykeln bra sällskap för mig. Ha en bra söndag med boken. Jag måsta klyva ved idag, det tar aldrig slut. Kram

Svar: Hoppas du snart är klar med vinterförrådet av ved. Kanske kan du ta cykeln någon dag och komma över o ta en eftermiddagsfika. I morgon skall jag få akupunktur men varför inte senare i veckan?
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-06 @ 11:39:23
Postat av: Mia

Det kan vara lite magiskt med dimman men tänk att den kunde sluka en hel sjö!!!! Fina bilder, Sylvia, nu önskar jag dig en bra dag, helst med boken!!! ;-)

Svar: Visst blev det boken. Fast tyvärr var den inte så bra. Men jag har flera på lut.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-06 @ 11:41:20
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Jag väljer också boken, trots att vi är två i hushållet så är det ingen som stör sig på dammtussarna! Vi vaknade klockan elva efter en sen kväll då vi satt och tittade på Masterchef Australia, tror vi betade av 4 avsnitt minsann, spännande värre! Idag ska en kattunge flytta, ångest!
Kramen

Svar: Finns inget som går upp mot att försvinna in i en bra bok. Och dammtussarna försvinner väl någon gång när jag nått gränsen för vad jag står ut med att se.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-06 @ 12:08:25
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingrid

Hej!
Det finns fortfarande mycket ved kvar, men klyvaren är för klen för dessa, så jag får nog stapla upp dessa och avvakta tills vi har en stakare klyv. Jag får återkomma om fikat. Idag möte med Scans senior för. samt målning i kväll. I morgon städ hos mamma. Målning på onsdag fm (kan ev. passa med en tur där). Katarina kommer till stan i morgon, och ska förmodligen träffa dom. Phu... Vi hörs. Ha en fin dag i det fantastiska vädret. Kram Ingrid

Svar: Ja du Ingrid, det här pensionärslivet är ganska tufft (ler). Vårt fika kan vi ta vilken vecka som helst, inte skall du känna att du behöver klämma in det just den här veckan när du har fullt ändå. Vi kan höras på telefon.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-07 @ 11:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0