Stadsbesök

Det är inte ofta numera som jag åker in till Kungliga Huvudstaden men idag skulle jag besöka Taizan, min gullige akupunkturmästare på Södermalm.
 
Min buss landar vid Slussen, i underjorden bland den vittrande betongen. Men när man kravlat sig upp till markytan möts man av Stockholms vackraste utsikt. En utsikt som det var tal om att bygga för när de nya förslagen till Slussen diskuterades. Det verkar som om de tagit sitt förnuft till fånga på den punkten i alla fall.
 
 
Här är en som koll på tillvaron.
 
 
 
 
Detta hus vid Slussen är så vackert tycker jag.
 
 
 
Fortfarande Brittsommar här i Stockholm och det var mycket folk på de uteserveringar som inte hunnit ställa in sina utemöbler.
 
 
Jag avslutade stadsbesöket med fika på Söderhallarna....
 
 
 
På väg mot T-banan passerar man Katolska Domkyrkan i Stockholm. Gamla skatteskrapan, som nu rymmer studentbostäder syns bakom kyrkan.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det är som med mig, jag är inte heller ofta in till stan, men ibland måste man. Så fina bilder, håller med dig huset vid Slussen är verkligen vackert! Ja visst har vi fina dagar nu, här har solen fått skina ett par dagar nu och temperaturen håller sig runt 10 grader under dagen, i natt hade vi frost för andra gången. Önskar dig en fortsatt fin tisdagsafton, kram till dig.

Svar: Så här en vardag mitt i veckan är det ganska trevligt att flanera runt med kameran i sällskap. Men inget jag behöver göra varje vecka direkt.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-08 @ 17:06:26
Postat av: Mia

Stockholm är en fantastiskt vacker sommar stad, ja kanske hösten också, men vintern är inte rolig! Dock gäller det inte byggnaderna som alltid är vackra, synd att så många revs på 60-talet.... Kram på dig!

Svar: Visst är Stockholm vackert. Kanske undantaget två, tre månader då det är snö. I innerstaden blir det bara en enda svartgrå sörja som man halkar fram på. Då kan man inte lyfta blicken för att beundra några byggnader inte.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-08 @ 17:52:39
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Oj så nostalgisk jag nu blev! Minns inte ens årtalet då jag senast var i city! Jag hade också en akupunktör från Kina då jag bodde i Stockholm, kan det vara samme man? Han var väldigt allvarlig minns jag. Vördnadsfull kanske man ska säga. Jag mådde väldigt dåligt den perioden, med panikångest och stress, därför minns jag honom bara som i en dimma. Men jag minns att jag prövade allt för att må bättre.
Kram

Svar: Det är nog inte samma Paula. Taizan är japan. Jag är kort och han är huvudet kortare än jag. Men så trevlig och gullig och skicklig framför allt. Jag har ju fått "Mahjong-armbåge". D v s jobbat för mycket med musen (ler). Han underhöll mig med historier om hur han och hans kompisar när han var ung gick på speciella Mahjongkafeer i Tokyo och spelade mot varandra.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-08 @ 18:52:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: paula i pörtet

Jag förstår Sylvia, fast i ärlighetens namn vet jag inte vad min var för nationalitet. Sneda ögon, asiat, enda jag minns. Små är dom flesta. Men, min var nog ganska gammal redan då i början av 90-talet...

2013-10-08 @ 20:31:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Kul att du har börjat blogga igen. Som vanligt så har du så fina bilder.

Svar: Det där med bloggandet går i perioder Anki, men det är kul med ett ställe där jag kan dela med mig av mina strövtåg med kameran.
sylviasblogg.blogg.se

2013-10-10 @ 20:24:10
URL: http://ankitankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0