Gryningsljus eller skymningsljus

Liten Hunds promenader är på sådana tider, att när vi så här års tar morgonrundan har solen inte riktigt segat sig upp över trädtopparna. På eftermiddagen är den på väg ner bakom andra trädtoppar. Så mina promenadbilder tas i antingen "grynings-" eller "skymnings-"ljus. Men jag märker att det blir ljusare tidigare och tidigare på morgonen och att solen inte går ner lika tidigt som i december.
 
 
 
De senaste dagarnas hårda blåst har skapat intressanta mönster på Ältasjön.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: paula i pörtet

Ja det är ett himla pusslande för att försöka komma ut under dagens ljusa timmar. Jag tar två ganska täta promenader 12-13 och sedan 16 en kortare. Nästa blir vid åttatiden och då är det ju rena natta. Idag yr snön ystert i luften, gubben och hunden har åkt till Värmland på jobb och jag motionerar! Har nämligen tvättstugan, det blir mycket spring i trappor när man bor på tredje våningen och tvättstugan är i källaren. Kanske ska räkna stegen för skojs skull idag?
Kram från pörtet

2014-01-28 @ 12:06:29
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Ljuset kommer så sakta...fast det blir bevisligen vackra bilder i gryning och skymning också :)
Kram Sylvia!

2014-01-28 @ 12:32:24
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: annika

Jag gillar det - tycker det är värre under årets ljusa dagar när det ligger nåt grått lock som inte ger riktigt dagsljus. Men lika härligt som jag tycker att vintermörkret är (under förutsättning att det är vinter med snö etc) tycker jag det är när ljuset återvänder.

2014-01-28 @ 17:52:57
URL: http://amatankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0