Äntligen Sylvia-väder!!!!!

 
Idag var det en ren njutning att gå på hundpromenad. Ca 19 grader, mulet och en liten frisk vind. Sylvia-väder kallar min bror sådana här dagar. Jag kan andas, inget tryck över huvudet, inget illamående och Liten Hunds tunga är där den skall vara - inne i munnen och inte utanför som en slips.
 
Jag märker att jag blir mer observant vid sådan här väderlek, ser många fler motiv att fota än när vi släpar oss fram i värmen. Bjuder på lite bilder från morgonens promenad.
 
Inte utan att det skulle sitta fint med lite regn nu.
 
Blir aldrig klok på denna buske heter jasmin eller schersmin. Någon som vet?
 
God morgon!
Vi var ensamma vid badet denna morgon
 
Från början fullt med gula blommor som nu har blivit bär av något slag.
 
Och så naturligtvis en träd-bild.
 
 
Eller kanske två.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fina och kul bilder, den sista på det underliga trädet gillar jag bäst. Håller med dig att det är skönt idag. Trevlig söndag. Kram

Svar: Tack Ingrid.
sylviasblogg.blogg.se

2014-07-13 @ 11:46:19
Postat av: paula i pörtet

Sylvia-väder eller Paula-väder, tror det är detsamma! Kraftig blåst från nordan idag, men jag behöver bli genomblåst efter all värme! Ska ta mig en promenad genom liten skog idag, det var år och dar sedan känns det som. Hyresvärdarna är flitiga arbetsmyror, målar fasader och fönsterkarmar allt de orkar. I tre dagar har de jobbat men är långt ifrån klara, nu återvänder de till Stockholm o jag undrar om inte måleriet får vänta till nästa sommar sen...tiden verkar inte riktigt räcka till för dem.
Kram från pörtet

Svar: Ja är man bara där några veckor om året då är det lätt att bli tidsoptimist. Heder åt värden som i alla fall har ambitionen att hålla efter.
sylviasblogg.blogg.se

2014-07-13 @ 12:50:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: Kersti

Jag önskade mig en mulen dag men det blev ju inte riktigt så. Varmt och kletigt kändes det när hunden och jag tog eftermiddagspromenaden. Men jag ska inte klaga gillar värmen men det blir inget gjort inomhus. Kram

2014-07-13 @ 21:02:44
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: Mia

Jag gillar dina promenadbilder.....att se det som många inte ser, bara går förbi...
Ha en fin dag, vecka med många fler Sylviavädersdagar, såna gillar jag också :)
Kram på dig!

2014-07-14 @ 06:49:49
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0